Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Written Academic Discourse: Anglo-American Traditions in the European Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00068142" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00068142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Written Academic Discourse: Anglo-American Traditions in the European Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the process of globalization of arts and sciences, English has become the Lingua Franca of academic discourse. Scholars seeking an international audience are obliged to produce coherent and effective texts in English, observing the Anglo-American standards of academic writing. Papers in this collection address topics related to the production of English academic texts by non-native speakers of English, e.g. the interference of the stylistic standards of the native language, comparison of academic texts in native languages and in English, the typology of errors, or the strategies of teaching academic writing at different levels of education.

  • Název v anglickém jazyce

    Written Academic Discourse: Anglo-American Traditions in the European Context

  • Popis výsledku anglicky

    In the process of globalization of arts and sciences, English has become the Lingua Franca of academic discourse. Scholars seeking an international audience are obliged to produce coherent and effective texts in English, observing the Anglo-American standards of academic writing. Papers in this collection address topics related to the production of English academic texts by non-native speakers of English, e.g. the interference of the stylistic standards of the native language, comparison of academic texts in native languages and in English, the typology of errors, or the strategies of teaching academic writing at different levels of education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů