Psychodiagnostické nástroje v práci školních psychologů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00052741" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00052741 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychodiagnostické nástroje v práci školních psychologů
Popis výsledku v původním jazyce
Školní psychologie je v České republice relativně nově rozvíjenou disciplínou a relevantních údajů o práci a zkušenostech školních psychologů zatím není mnoho. V souvislosti se snahami o vymezování náplně práce školních psychologů se diskutuje o širokémzáběru práce a někteří autoři zdůrazňují přesun od diagnostiky žáků k práci s učiteli a celým systémem. Cílem příspěvku je prezentovat některé teoretické a empirické poznatky vztahující se k práci školních psychologů v České republice. Autorky přitom čerpají mj. také ze zkušeností, které získaly jako metodičky školních psychologů v rámci projektu Vzdělávání, informace, kariéra - Rozvoj školních poradenských pracovišť. Nabízejí také výsledky spíše subtilního doatzníkového šetření, které provedly mezi školními psychology, s cílem získat přehled o využívání diagnostických nástrojů ve školně psychologické praxi a poznat alespoň dílčím způsobem postoje školních psychologů k diagnostice.
Název v anglickém jazyce
Psychodiagnostic tools in school psychologists´ practice
Popis výsledku anglicky
School psychology in the Czech Republic is a relatively new discipline and thus there is not a wealth of relevant data about the practice and experience of school psychologists. In the context of the efforts to define the job of a school psychologist there are ongoing discussions about the scope of work and some authors emphasise the shift from diagnostics of pupils to dealing with teachers and the whole system. The aim of the paper is to present selected theoretical and empirical findings related to the work of school psychologists in the Czech Republic. The authors among others draw on their experience gained as methodologists of school psychologists within the project Education, information, career ? The development of school guidance centres.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů