Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00056124" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00056124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.interdisciplinarypress.net/online-store/ebooks/digital-humanities/experiential-learning-in-virtual-worlds" target="_blank" >https://www.interdisciplinarypress.net/online-store/ebooks/digital-humanities/experiential-learning-in-virtual-worlds</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents main issues, which are necessary to deal with during implementation educational activities within a Multi-user virtual environment (MUVE). First thing, which is mentioned, is the core essence of new paradigm of teaching and learning, which is the Theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities within such environment and bring positive aspects in to education activities. Next, paper provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) within Second Life.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents main issues, which are necessary to deal with during implementation educational activities within a Multi-user virtual environment (MUVE). First thing, which is mentioned, is the core essence of new paradigm of teaching and learning, which is the Theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities within such environment and bring positive aspects in to education activities. Next, paper provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) within Second Life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experiential Learning in Virtual Worlds

  • ISBN

    978-1-84888-075-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    "nestránkováno"

  • Název nakladatele

    Inter-Disciplinary Press

  • Místo vydání

    Spojené království

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku