Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00056124" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00056124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.interdisciplinarypress.net/online-store/ebooks/digital-humanities/experiential-learning-in-virtual-worlds" target="_blank" >https://www.interdisciplinarypress.net/online-store/ebooks/digital-humanities/experiential-learning-in-virtual-worlds</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents main issues, which are necessary to deal with during implementation educational activities within a Multi-user virtual environment (MUVE). First thing, which is mentioned, is the core essence of new paradigm of teaching and learning, which is the Theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities within such environment and bring positive aspects in to education activities. Next, paper provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) within Second Life.
Název v anglickém jazyce
Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds
Popis výsledku anglicky
The paper presents main issues, which are necessary to deal with during implementation educational activities within a Multi-user virtual environment (MUVE). First thing, which is mentioned, is the core essence of new paradigm of teaching and learning, which is the Theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities within such environment and bring positive aspects in to education activities. Next, paper provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) within Second Life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BD - Teorie informace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experiential Learning in Virtual Worlds
ISBN
978-1-84888-075-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
"nestránkováno"
Název nakladatele
Inter-Disciplinary Press
Místo vydání
Spojené království
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—