Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience as an Essential Aspect of Teaching and Learning in a Virtual World

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00071594" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00071594 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience as an Essential Aspect of Teaching and Learning in a Virtual World

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter presents main issues which are necessary to deal with during implementation of educational activities within a multi-user virtual environment (MUVE). The first area highlighted is the core essence of a new paradigm of teaching and learning, which correlates with the theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses the essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities. Next, the chapter provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, the author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) that was situated in virtual world Second Life and then moved to Open Simulator. The author describes the process of moving virtual island into another destination and discusses implications of this process.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience as an Essential Aspect of Teaching and Learning in a Virtual World

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents main issues which are necessary to deal with during implementation of educational activities within a multi-user virtual environment (MUVE). The first area highlighted is the core essence of a new paradigm of teaching and learning, which correlates with the theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses the essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities. Next, the chapter provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, the author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) that was situated in virtual world Second Life and then moved to Open Simulator. The author describes the process of moving virtual island into another destination and discusses implications of this process.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Experiential Learning in Virtual Worlds

  • ISBN

    9781848881891

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    133-150

  • Počet stran knihy

    207

  • Název nakladatele

    Inter-disciplinary press

  • Místo vydání

    United Kingdom

  • Kód UT WoS kapitoly