Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

For Better Life ? Inferencing from Implied Advertising Claims

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00056832" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00056832 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    For Better Life ? Inferencing from Implied Advertising Claims

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper deals with the notion of pragmatic implicature and inference as the linguistic concepts frequently utilised in the discourse of advertising. With focus on persuasive force of advertising language which relies on recipients inferential processes, it investigates how the use of pragmatic implicature enables advertisers to convey unstated meanings in their claims. Using the framework of Relevance Theory, proposed by Sperber and Wilson, pragmatic principles of communication are outlined and the model of inferential communication is introduced. The principle of Relevance, hearers processing effort in connection with possible positive cognitive effects is further discussed to illustrate how advertisers employ particular stimuli to attract attention and convince readers about the products benefits.

  • Název v anglickém jazyce

    For Better Life ? Inferencing from Implied Advertising Claims

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper deals with the notion of pragmatic implicature and inference as the linguistic concepts frequently utilised in the discourse of advertising. With focus on persuasive force of advertising language which relies on recipients inferential processes, it investigates how the use of pragmatic implicature enables advertisers to convey unstated meanings in their claims. Using the framework of Relevance Theory, proposed by Sperber and Wilson, pragmatic principles of communication are outlined and the model of inferential communication is introduced. The principle of Relevance, hearers processing effort in connection with possible positive cognitive effects is further discussed to illustrate how advertisers employ particular stimuli to attract attention and convince readers about the products benefits.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů