Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HIRSCHOVÁ Milada. Pragmatické motivace v psané podobě češtiny. Pragmatické motivace v psané podobě češtiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000448" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000448 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ujc.cas.cz" target="_blank" >http://www.ujc.cas.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    HIRSCHOVÁ Milada. Pragmatické motivace v psané podobě češtiny. Pragmatické motivace v psané podobě češtiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá některými jevy regulovanými pravidly českého pravopisu, zejm. psaním velkých písmen a uvozovek, a ukazuje, že tato pravidla jsou svou podstatou pragmatická. Probírá se individuální reference, honorifikační funkce v referenci a komunikační strategie startující konverzační implikatury.

  • Název v anglickém jazyce

    On the pragmatic motivation in written Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The article shows that certain phenomena regulated by the rules of Czech orthography, namely by rules regulating the use of capital letters and quotation marks, are in fact pragmatic. The usage of capital letters points to the cases of individual reference (proper names as means of identification) or it reflects a honorific function (including occasional overlapping with the aforementioned function). The use of quotation marks is shown as an instrument of producer´s communicative strategy starting particular conversational implicatures (pragmatic intrusion - irony, reinterpretation, semantic shifts). It creates stronger producer´s commitment to implicature than analogical strategies occuring in spoken communication.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Naše řeč

  • ISSN

    0027-8203

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    94

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    169-180

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus