Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Visual in Educational Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057620" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Visual in Educational Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The lecture capitalizes on an ethnographic research of communication in a classroom and it primarily analyses a teacher's movement around the classroom and his/her body language. It describes both individual and objectified gesture components (Wulf, 2010). Primarily, it focuses on the structural effect that a teacher's nonverbal communication has upon the whole teaching process. This is based on an assumption that there is a universal pattern of a teacher's phasing of his/her teaching, where the verbaland nonverbal components are closely connected.

  • Název v anglickém jazyce

    The Visual in Educational Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The lecture capitalizes on an ethnographic research of communication in a classroom and it primarily analyses a teacher's movement around the classroom and his/her body language. It describes both individual and objectified gesture components (Wulf, 2010). Primarily, it focuses on the structural effect that a teacher's nonverbal communication has upon the whole teaching process. This is based on an assumption that there is a universal pattern of a teacher's phasing of his/her teaching, where the verbaland nonverbal components are closely connected.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů