The Visual in Educational Communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057620" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Visual in Educational Communication
Popis výsledku v původním jazyce
The lecture capitalizes on an ethnographic research of communication in a classroom and it primarily analyses a teacher's movement around the classroom and his/her body language. It describes both individual and objectified gesture components (Wulf, 2010). Primarily, it focuses on the structural effect that a teacher's nonverbal communication has upon the whole teaching process. This is based on an assumption that there is a universal pattern of a teacher's phasing of his/her teaching, where the verbaland nonverbal components are closely connected.
Název v anglickém jazyce
The Visual in Educational Communication
Popis výsledku anglicky
The lecture capitalizes on an ethnographic research of communication in a classroom and it primarily analyses a teacher's movement around the classroom and his/her body language. It describes both individual and objectified gesture components (Wulf, 2010). Primarily, it focuses on the structural effect that a teacher's nonverbal communication has upon the whole teaching process. This is based on an assumption that there is a universal pattern of a teacher's phasing of his/her teaching, where the verbaland nonverbal components are closely connected.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů