Svět vědy a svět její popularizace : jak se vzájemně překrývají a zároveň odlišují z perspektivy studentů psychologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00071287" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00071287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://uloz.to/xzGzNNSA/dvd-phd-iii-rar" target="_blank" >http://uloz.to/xzGzNNSA/dvd-phd-iii-rar</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Svět vědy a svět její popularizace : jak se vzájemně překrývají a zároveň odlišují z perspektivy studentů psychologie
Popis výsledku v původním jazyce
Cíl: Naučit studenty magisterského studia psychologie kriticky myslet a rozvinout v nich hlubší schopnost odlišit vědecký text od popularizačního. Poskytnout jim základní oporu nutnou k orientaci v procesu tvorby vědecké práce a poukázat na způsob, jakýmse odlišuje od popularizačního textu jako výsledného produktu zcela jiného procesu. Způsob dosažení cíle: V roce 2013 byl na katedře psychologie v Brně prvním rokem vyučován předmět, jehož úkolem bylo podnítit studenty v hledání kladů a záporů popularizace vědy. Studenti předtím totiž nebyli vždy schopni jednoznačně rozlišit, kde končí věda a začíná její popularizace.
Název v anglickém jazyce
The world of the science and the world of its popularization : how they overlap and also differ from the student of psychology point of view
Popis výsledku anglicky
Objective: To teach students of master degree psychology to critically think and to develop in them a deeper ability to distinguish scientific text from popularizing one. Provide them with basic support necessary for orientation in the process of scientific work and to show how it differs from popularizing the text as a final product of a completely different process. The way to achieve goals: In 2013, it was at the Department of Psychology in Brno taught subject, whose task was to encourage students toseek the pros and cons of popularizing science. Students previously had not always been able to clearly distinguish where science ends and where begins its popularization. Critical seminar is taught in four-hour blocks, which were set to each student has at least once per semester the opportunity to present and critically evaluate one popular and one scientifically rigorous text.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z PhD konference III: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
9788024437781
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
20-24
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—