Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Svět vědy a svět její popularizace : jak se vzájemně překrývají a zároveň odlišují z perspektivy studentů psychologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00071287" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00071287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://uloz.to/xzGzNNSA/dvd-phd-iii-rar" target="_blank" >http://uloz.to/xzGzNNSA/dvd-phd-iii-rar</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Svět vědy a svět její popularizace : jak se vzájemně překrývají a zároveň odlišují z perspektivy studentů psychologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cíl: Naučit studenty magisterského studia psychologie kriticky myslet a rozvinout v nich hlubší schopnost odlišit vědecký text od popularizačního. Poskytnout jim základní oporu nutnou k orientaci v procesu tvorby vědecké práce a poukázat na způsob, jakýmse odlišuje od popularizačního textu jako výsledného produktu zcela jiného procesu. Způsob dosažení cíle: V roce 2013 byl na katedře psychologie v Brně prvním rokem vyučován předmět, jehož úkolem bylo podnítit studenty v hledání kladů a záporů popularizace vědy. Studenti předtím totiž nebyli vždy schopni jednoznačně rozlišit, kde končí věda a začíná její popularizace.

  • Název v anglickém jazyce

    The world of the science and the world of its popularization : how they overlap and also differ from the student of psychology point of view

  • Popis výsledku anglicky

    Objective: To teach students of master degree psychology to critically think and to develop in them a deeper ability to distinguish scientific text from popularizing one. Provide them with basic support necessary for orientation in the process of scientific work and to show how it differs from popularizing the text as a final product of a completely different process. The way to achieve goals: In 2013, it was at the Department of Psychology in Brno taught subject, whose task was to encourage students toseek the pros and cons of popularizing science. Students previously had not always been able to clearly distinguish where science ends and where begins its popularization. Critical seminar is taught in four-hour blocks, which were set to each student has at least once per semester the opportunity to present and critically evaluate one popular and one scientifically rigorous text.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z PhD konference III: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    9788024437781

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    20-24

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku