Městský prostor v kontextu výuky cizího jazyka: současné možnosti využití a budoucí perspektivy za pomoci moderních technologií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00071412" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00071412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Městský prostor v kontextu výuky cizího jazyka: současné možnosti využití a budoucí perspektivy za pomoci moderních technologií
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka v kapitole nahlíží na město z různých úhlů pohledu z hlediska cizojazyčné výuky dospělých osob. Zmiňuje perspektivy využití augmentované reality v kontextu výuky cizího jazyka, ale především poskytuje vlastní konkrétní postupy aktivit, které kladou důraz na spolupráci, autenticitu, efektivitu a atraktivitu, což ve většině případů předpokládá využití internetu a moderních technologií. Postupy jsou obecně adaptovatelné, některé příklady jsou uváděny s ohledem na polštinu. Zahrnuje i sociální sítěInstagram, Facebook a Foursquare, službu Google Street View aj. Radí také, jak si ve svém městě nalézt vhodného rodilého mluvčího svého cílového jazyka, doporučuje způsob využití a tvorbu výukových videí, poskytuje návod na dotazování v ulicích, v podoběanket či mad libs. Prozrazuje nové formy zadání domácích úkolů. Přidává výzvu učitelům cizích jazyků, aby se zajímali o propojení výuky s internetem a moderními technologiemi, pokud chtějí udržet krok se svými studenty.
Název v anglickém jazyce
Urban environment in context of foreign language teaching: contemporary strategies and future perspectives with modern technology
Popis výsledku anglicky
In this chapter the city from various angles in relation to teaching foreign languages to adults is examinated. She mentions the perspectives for the use of augmented reality in teaching foreign languages, and above all she offers methodologies for activities that emphasize cooperation, authenticity, effectivity, and attractiveness. This in most cases assumes the use of the Internet and other modern technologies. Her methodologies are adaptable for all languages, although some examples are oriented towards Polish. She includes social networks such as Instagram, Facebook, and Foursquare, as well as Google Street View, etc. She also advises how to find a suitable native speaker of your target language in your city, recommends how to use and create teaching videos, and offers a guide to asking questions in the street in the form of surveys or Mad Libs, as well as new approaches for assigning homework.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podoby a proměny města ve slovanských a vybraných neslovanských kulturách, literaturách a jazycích
ISBN
9788021065697
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
49-62
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—