Zlá mediální studia a zkoumání stratagemat šedých médií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00071650" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00071650 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://prezi.com/n0wl26_9njmd/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share" target="_blank" >http://prezi.com/n0wl26_9njmd/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zlá mediální studia a zkoumání stratagemat šedých médií
Popis výsledku v původním jazyce
Co je to stratagema? Trik sloužící v argumentaci k oklamání nebo přesvědčení nepřítele, nebo velice účinný prostředek praktiků komunikace, jakými byli řečtí sofisté či Machiavelli? Argumentační faul, nebo návod, jak dostat v každé debatě za pravdu? Neptejme se, zda je to dobré, či zlé, ale zda je to účinné: Staví se sofistickým způsobem k užívání stratagemat v rámci teoretického zkoumání programovaných médií Zlá mediální studia. V rámci příspěvku se v intencích hlavních tezí interpretovaného stratagematu č. 4 (Fuller a Goffey, 2007) pokusím rozeznat a představit stratagemické chování subjektů zapojených v sítích interakcí tzv. zóny šedých médií. Cílem příspěvku je zmiňovaný přístup ilustrovat na (humorném) příkladu stratagematické konstrukce osobité public relations reality, ale také na (seriózním) příkladu teoretického odhalování ne-samozřejmosti hypertextu.
Název v anglickém jazyce
Evil media and the Reaserch of Gray Media stratagemas
Popis výsledku anglicky
What is stratagema? The trick used in the argument or persuasion to deceive the enemy, or a very effective means of communication practitioners such were Greek sophists or Machiavelli? Argument foul or the art of how to get in every debate the truth? Donot ask whether it is good or bad, but whether it is effective, in this way Evil media studies deal with sofistic way of using stratagemas in the theoretical investigation of programmed media. As a contribution in terms of the main theses interpreted stratagematu No. 4 (Fuller and Goffey, 2007) try to identify and introduce stratagemic behavior of those involved in the interaction networks called gray zone media. The aim of this paper is to illustrate the approach mentioned (humorous) example stratagematical design distinctive public relations reality, but also the (serious) example of the theoretical detection of non-obviousness of hypertext.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů