Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do schools and school leadership change ? or they are the islands of stability?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00076792" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00076792 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.enirdelm.org/index.php?sida=enirdelm_publications" target="_blank" >http://www.enirdelm.org/index.php?sida=enirdelm_publications</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do schools and school leadership change ? or they are the islands of stability?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first part of the paper deals with the characteristic of the changing world in relation to values and investigates whether and how much those values which orient education should change. It also reflects on how changes can influence school leadership. The next part of the paper gives an overview of the so-called demand-driven development of competence requirements for school leaders at a transnational level. It introduces the process of development starting from the existing requirements of educational decision makers, acting school leaders and teachers regarding relevant knowledge, way of thinking and acting of head teachers arriving at the final competence description in five fields clustering the competence elements into knowledge, skills and attitudes. Finally, the paper summarizes the key questions regarding school leaders as competent driving forces in uncertain times.

  • Název v anglickém jazyce

    Do schools and school leadership change ? or they are the islands of stability?

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of the paper deals with the characteristic of the changing world in relation to values and investigates whether and how much those values which orient education should change. It also reflects on how changes can influence school leadership. The next part of the paper gives an overview of the so-called demand-driven development of competence requirements for school leaders at a transnational level. It introduces the process of development starting from the existing requirements of educational decision makers, acting school leaders and teachers regarding relevant knowledge, way of thinking and acting of head teachers arriving at the final competence description in five fields clustering the competence elements into knowledge, skills and attitudes. Finally, the paper summarizes the key questions regarding school leaders as competent driving forces in uncertain times.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Educational leaders as change agents

  • ISBN

    9786054483150

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    71-87

  • Název nakladatele

    Akdeniz University

  • Místo vydání

    Ankara

  • Místo konání akce

    Antalya

  • Datum konání akce

    27. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000330144300007