Do schools and school leadership change ? or they are the islands of stability?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00076792" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00076792 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.enirdelm.org/index.php?sida=enirdelm_publications" target="_blank" >http://www.enirdelm.org/index.php?sida=enirdelm_publications</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do schools and school leadership change ? or they are the islands of stability?
Popis výsledku v původním jazyce
The first part of the paper deals with the characteristic of the changing world in relation to values and investigates whether and how much those values which orient education should change. It also reflects on how changes can influence school leadership. The next part of the paper gives an overview of the so-called demand-driven development of competence requirements for school leaders at a transnational level. It introduces the process of development starting from the existing requirements of educational decision makers, acting school leaders and teachers regarding relevant knowledge, way of thinking and acting of head teachers arriving at the final competence description in five fields clustering the competence elements into knowledge, skills and attitudes. Finally, the paper summarizes the key questions regarding school leaders as competent driving forces in uncertain times.
Název v anglickém jazyce
Do schools and school leadership change ? or they are the islands of stability?
Popis výsledku anglicky
The first part of the paper deals with the characteristic of the changing world in relation to values and investigates whether and how much those values which orient education should change. It also reflects on how changes can influence school leadership. The next part of the paper gives an overview of the so-called demand-driven development of competence requirements for school leaders at a transnational level. It introduces the process of development starting from the existing requirements of educational decision makers, acting school leaders and teachers regarding relevant knowledge, way of thinking and acting of head teachers arriving at the final competence description in five fields clustering the competence elements into knowledge, skills and attitudes. Finally, the paper summarizes the key questions regarding school leaders as competent driving forces in uncertain times.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Educational leaders as change agents
ISBN
9786054483150
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
71-87
Název nakladatele
Akdeniz University
Místo vydání
Ankara
Místo konání akce
Antalya
Datum konání akce
27. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000330144300007