Soudobá marketingová komunikace nových náboženských hnutí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00089050" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00089050 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Soudobá marketingová komunikace nových náboženských hnutí
Popis výsledku v původním jazyce
Nová náboženská hnutí představují významného účastníka na trhu produktů nehmotné či duchovní povahy. Podobně jako v jiných segmentech podnikání jsou tak vystaveny konkurenčnímu prostředí, v němž současně působí nejenom tradiční církve a ostatní náboženská hnutí, ale i různé formy alternativní spirituality a široce rozvětvený duchovní proud hnutí New Age. Z ekonomické a marketingově-komunikační perspektivy lze náboženské subjekty považovat za neziskové organizace, snažící se prostřednictvím komunikačních prostředků působit na různé typy veřejnosti, zejména na stávající a potenciální členy, pomáhající organizacím přežít a prosperovat. Tyto komunikační prostředky jsou přitom nezřídka velmi podobné těm, které využívají komerční organizace a sektor byznysu obecně. Oba světy se tím na jednu stranu k sobě přibližují, na druhou stranu však vyplouvají na povrch určité specifické rysy, jimiž se náboženská hnutí od komerčních, ale často i jiných neziskových organizací liší.
Název v anglickém jazyce
The Contemporary Marketing Communication of New Religious Movements
Popis výsledku anglicky
New religious movements are important attendees in a market with spiritual products. They face up a large number of competitors that include traditional churches, new religious movements and the New Age movement. These subjects are considered to be non-profit organisations in an economic and marketing perspective, therefore they also must communicate with various kinds of public, especially with stable and potential members. People are important part of everyday life of all organisations. The marketing communication tools are highly similar to commercial organisations' communications tools. The both worlds are closing to each other, on the other hand, it demonstrates some specific aspects that new religious movements are different from commercional and even non-profit organisations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Komunikace církve: nové trendy ve vývoji religionistiky
ISBN
9788087404560
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
14-21
Název nakladatele
Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—