Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Soudobá marketingová komunikace nových náboženských hnutí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00089050" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00089050 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Soudobá marketingová komunikace nových náboženských hnutí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nová náboženská hnutí představují významného účastníka na trhu produktů nehmotné či duchovní povahy. Podobně jako v jiných segmentech podnikání jsou tak vystaveny konkurenčnímu prostředí, v němž současně působí nejenom tradiční církve a ostatní náboženská hnutí, ale i různé formy alternativní spirituality a široce rozvětvený duchovní proud hnutí New Age. Z ekonomické a marketingově-komunikační perspektivy lze náboženské subjekty považovat za neziskové organizace, snažící se prostřednictvím komunikačních prostředků působit na různé typy veřejnosti, zejména na stávající a potenciální členy, pomáhající organizacím přežít a prosperovat. Tyto komunikační prostředky jsou přitom nezřídka velmi podobné těm, které využívají komerční organizace a sektor byznysu obecně. Oba světy se tím na jednu stranu k sobě přibližují, na druhou stranu však vyplouvají na povrch určité specifické rysy, jimiž se náboženská hnutí od komerčních, ale často i jiných neziskových organizací liší.

  • Název v anglickém jazyce

    The Contemporary Marketing Communication of New Religious Movements

  • Popis výsledku anglicky

    New religious movements are important attendees in a market with spiritual products. They face up a large number of competitors that include traditional churches, new religious movements and the New Age movement. These subjects are considered to be non-profit organisations in an economic and marketing perspective, therefore they also must communicate with various kinds of public, especially with stable and potential members. People are important part of everyday life of all organisations. The marketing communication tools are highly similar to commercial organisations' communications tools. The both worlds are closing to each other, on the other hand, it demonstrates some specific aspects that new religious movements are different from commercional and even non-profit organisations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Komunikace církve: nové trendy ve vývoji religionistiky

  • ISBN

    9788087404560

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    14-21

  • Název nakladatele

    Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku