Science and education as the anthropological obligation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083568" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Science and education as the anthropological obligation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper tries to offer a connection between the philosophical approach of the French philosopher and Jesuits P. T. de Chardin and connectivism pedagogical theory, which is based on the reflection information and learning society. On the basis of the phenomenological personalism provide insights into the basic constructivist approach to education and its extension and revision necessary in the context of the development of information and communication technologies. The paper shows how the anthropological givenness - that man's openness to science, learning and knowledge in general reflects on modern trends in education and training.
Název v anglickém jazyce
Science and education as the anthropological obligation
Popis výsledku anglicky
The paper tries to offer a connection between the philosophical approach of the French philosopher and Jesuits P. T. de Chardin and connectivism pedagogical theory, which is based on the reflection information and learning society. On the basis of the phenomenological personalism provide insights into the basic constructivist approach to education and its extension and revision necessary in the context of the development of information and communication technologies. The paper shows how the anthropological givenness - that man's openness to science, learning and knowledge in general reflects on modern trends in education and training.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
PERSPEKTYWY CZŁOWIECZEŃSTWA ? WYZWANIA XXI W.
ISBN
9788365021014
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
57-64
Počet stran knihy
477
Název nakladatele
eConferences.eu
Místo vydání
Poland
Kód UT WoS kapitoly
—