Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Instrumental values of headteachers in the context of leadership focus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090874" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Instrumental values of headteachers in the context of leadership focus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors of this contribution present the results of a quantitative research carried out in 2015 with a large sample of headteachers at Czech basic schools. Based on a factor analysis of data (EFA) obtained from a self-constructed questionnaire, they have identified eight focus areas in educational leadership: teacher needs, social climate, interest in pupils, school vision, cooperation with parents, curriculum, educational results and professional development. This contribution presents selected results of follow-up analyses pointing out the relations between instrumental values (Rokeach Value Survey) as preferred by headteachers and the focus of educational leadership.

  • Název v anglickém jazyce

    Instrumental values of headteachers in the context of leadership focus

  • Popis výsledku anglicky

    The authors of this contribution present the results of a quantitative research carried out in 2015 with a large sample of headteachers at Czech basic schools. Based on a factor analysis of data (EFA) obtained from a self-constructed questionnaire, they have identified eight focus areas in educational leadership: teacher needs, social climate, interest in pupils, school vision, cooperation with parents, curriculum, educational results and professional development. This contribution presents selected results of follow-up analyses pointing out the relations between instrumental values (Rokeach Value Survey) as preferred by headteachers and the focus of educational leadership.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů