Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workplace Environment and Intergenerational Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00095455" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00095455 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Workplace Environment and Intergenerational Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Intergenerational workplace learning is conditional on the nature of social relationships, the organisational hierarchy, and also the content of the organisation’s activities, i.e. also, e.g., through the technology which is used at the workplace. For the purposes of quantitative investigation, we dealt with the problem that it is practically impossible to give a general definition of the workplace by turning to those characteristics which can be related to the workplace regardless of its type. As such, we looked at the generational workplace configuration whose influence could be shown, and the characteristics of the workplace which promote learning. In the second case, we showed that an expansive learning environment plays a supportive role in regard to intergenerational learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Workplace Environment and Intergenerational Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Intergenerational workplace learning is conditional on the nature of social relationships, the organisational hierarchy, and also the content of the organisation’s activities, i.e. also, e.g., through the technology which is used at the workplace. For the purposes of quantitative investigation, we dealt with the problem that it is practically impossible to give a general definition of the workplace by turning to those characteristics which can be related to the workplace regardless of its type. As such, we looked at the generational workplace configuration whose influence could be shown, and the characteristics of the workplace which promote learning. In the second case, we showed that an expansive learning environment plays a supportive role in regard to intergenerational learning.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů