Vliv časové struktury na odkládání studijních úkolů, sebeposuzovanou prokrastinaci a subjektivně prožívaný stres
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00096992" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00096992 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.spao.eu/files/spo-proceedings16.pdf" target="_blank" >http://www.spao.eu/files/spo-proceedings16.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv časové struktury na odkládání studijních úkolů, sebeposuzovanou prokrastinaci a subjektivně prožívaný stres
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie bylo zjistit, jakým způsobem vnější časová struktura a struktura práce ovlivňují míru prokrastinace a subjektivní prožívání stresu. Předpokládali jsme, že vyšší struktura povede k nižší prokrastinaci a její prostřednictvím k nižšímu stresu. Studenti různých oborů (N = 450) vyplnili dotazník měřící akademickou prokrastinaci, vnímanou strukturu každodenního fungování a strukturu studia, a také formulář týkající se úkolů z posledního zkouškového období, včetně časových údajů o odkládání. Obě struktury slabě negativně korelovaly se skórem akademické prokrastinace a tento vztah byl převážně vysvětlen reálným odkládáním úkolů. Studenti s přísnější každodenní strukturou také udávali delší optimální čas na dokončení práce a vztah mezi odkládáním a subjektivním pocitem prokrastinace byl u nich silnější. V rozporu s očekáváním však byl vztah mezi strukturou a stresem z odkládání pozitivní, což naznačuje, že vnější struktura plní v seberegulaci poněkud ambivalentní roli.
Název v anglickém jazyce
The effect of time structure on delay of academic tasks, self-reported procrastination and subjective stress
Popis výsledku anglicky
The present study explored the effects of time and task structure on procrastination and subjective stress. We expected that higher structure will lead to less procrastination and, subsequently, less stress. We asked students of various fields (N = 450) to complete measures of academic procrastination, perceived study structure and perceived daily structure, and a form regarding latest exams and written assignments, including temporal information on actual delay. Both types of structure had weak negative relationships with academic procrastination, which were mostly explained by task delay. Students with high daily structure also reported earlier optimum time to start working and showed stronger correlation between delay and subjective procrastination. Contrary to expectations, the relationship between structure and stress was positive, indicating that external structure plays a rather ambivalent role in self-regulation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociálne procesy a osobnosť 2016: Zborník príspevkov
ISBN
9788088910558
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
336-345
Název nakladatele
Ústav experimentálnej psychológie, Centrum spoločenských a psychologických vied SAV
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Nový Smokovec
Datum konání akce
12. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—