Jak vidím své žáky − hodnoticí úsudek učitelky o jednotlivých žácích v 6. třídě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00120358" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00120358 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=111118" target="_blank" >http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=111118</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.54" target="_blank" >10.14712/23363177.2018.54</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak vidím své žáky − hodnoticí úsudek učitelky o jednotlivých žácích v 6. třídě
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená studie se zabývá tvorbou a následným vývojem hodnoticího úsudku učitele o jednotlivých žácích. K zjištění hodnoticího úsudku byla využita metoda opakovaných polostrukturovaných rozhovorů s učitelkou 2. stupně základní školy. Hlavním výsledkem případové studie je zjištění, že učitelčin hodnoticí úsudek se časem proměňuje. S postupujícím školním rokem se zmenšuje skupina žáků, které učitelka hodnotí jako vynikající, a zvětšuje se skupina žáků průměrných. Učitelka si své hodnoticí úsudky utváří primárně na základě dvou vnímaných faktorů, a to komunikativnosti a školní výkonnosti žáků, přičemž důležitou roli hrají také nadání žáků a jejich snaha. Na základě hodnoticích úsudků učitelky se formuje její diferencované jednání k žákům.
Název v anglickém jazyce
How I See My Pupils − Teacher’s Judgment about Individual Pupils of Sixth Grade
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to describe formation and successive progression of teacher’s judgments about individual pupils. To reveal the teacher’s judgment repeated semi-structured interviews with a second grade teacher were used. The fact that the teacher’s judgment about pupils is changing in the course of time is the main result of this case study. The group of pupils judged as excellent gradually decreases during the school year, while the group of average pupils increases. Teacher’s judgments are based primarily on two factors: the way how pupils communicate and their school results. Natural abilities and efforts of the pupils are also considered by a teacher. Based on her judgment, the teacher’s differential behaviour towards individual pupils is formed.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis Scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
2336-3177
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
53-72
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85046261245