Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EYE-TRACKING IN THE ENVIRONMENT OF THE SCHOOL CLASS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00100990" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00100990 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11848&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11848&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.773" target="_blank" >10.14712/23362189.2017.773</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Eye-tracking v prostredí školskej triedy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Predkladaný text predstavuje možnosti využitia technológie umožňujúcej sledovanie a zaznamenávanie pohybu očí, eye-trackingu v pedagogickom výskume. Tvorený je kombináciou teoretickej stati približujúcej podstatu a mechanizmus očných pohybov, metódy ich sledovania a napokon samotnú technológiu eye-trackingu. Následne, v druhej časti, sa text opiera o výsledky prehľadovej štúdie, ktoré sú prezentované dvojstupňovo. V prvom kole bolo identifi kovaných 94 zahraničných empirických výskumných správ z oblasti pedagogiky a následne je formou ilustračných príkladov bližšie predstavená jedna z oblastí výskumu, a to výskumy realizované priamo v prostredí školskej triedy počas prebiehajúcej reálnej výuky. Cieľom oboch častí je určité priblíženie témy eye-trackingu českému a slovenskému čitateľovi a prostredníctvom vybraných výskumov aj ilustrovanie a dokázanie, že aj v pedagogickom výskume má eye-tracking svoje miesto.

  • Název v anglickém jazyce

    EYE-TRACKING IN THE ENVIRONMENT OF THE SCHOOL CLASS

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the possibilities of use of eye-tracking technology in educational research. It combines a theoretical account of the basis and mechanism of eye movements, methods of tracking them, and fi nally the actual technology of eye-tracking. Th en, in the second section, it builds on the results of a review study presented in two steps. First 94 foreign empirical research reports from the fi eld of education were identifi ed, and then one of the research fi elds – studies conducted directly in the classroom during real teaching, was presented in detail using illustrative examples. Th e aim of both sections is to familiarise the Czech and Slovak reader with the theme of eye-tracking and through selected studies to illustrate and show that eye-tracking has a place in educational research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-15467S" target="_blank" >GA17-15467S: Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Svazek periodika

    68

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    25-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus