Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamics of Evil : Two Stagings of Verdi’s Otello in the State Theatre in Brno (1967, 1989)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00104884" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00104884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamics of Evil : Two Stagings of Verdi’s Otello in the State Theatre in Brno (1967, 1989)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In my paper I provide analysis of two productions of Verdi’s Otello in the State Theatre in Brno, directed by Miloš Wasserbauer in 1967 and Václav Věžník in 1989. Special attention is given to scenography of both productions as an evidence of key audio-visual metaphors incorporated in the directors’ conceptions. I focus on particular metaphors included in Shakespeare’s play that enter the stage via Verdi’s opera. Scenography – which I understand both as visual and audial means of expression – reflects the manipulation of human senses for the purpose of emphasising and expressing the key concepts of Shakespeare’s and Verdi’s work. I analyse dynamics / kinetics of scenography which is used to guide viewer’s senses through appeal to concept of evil.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamics of Evil : Two Stagings of Verdi’s Otello in the State Theatre in Brno (1967, 1989)

  • Popis výsledku anglicky

    In my paper I provide analysis of two productions of Verdi’s Otello in the State Theatre in Brno, directed by Miloš Wasserbauer in 1967 and Václav Věžník in 1989. Special attention is given to scenography of both productions as an evidence of key audio-visual metaphors incorporated in the directors’ conceptions. I focus on particular metaphors included in Shakespeare’s play that enter the stage via Verdi’s opera. Scenography – which I understand both as visual and audial means of expression – reflects the manipulation of human senses for the purpose of emphasising and expressing the key concepts of Shakespeare’s and Verdi’s work. I analyse dynamics / kinetics of scenography which is used to guide viewer’s senses through appeal to concept of evil.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů