Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Space for Performing Dynamics of Power : Scenography for Verdi’s Macbeth in the Czech Republic after 2000

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111657" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://esra2019.it/" target="_blank" >http://esra2019.it/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Space for Performing Dynamics of Power : Scenography for Verdi’s Macbeth in the Czech Republic after 2000

  • Popis výsledku v původním jazyce

    After the Velvet Revolution, Giuseppe Verdi’s Shakespearean opera Macbeth has been staged in the Czech Republic several times. In my paper I analyse the 21-century productions of Giuseppe Verdi’s Shakespearean opera Macbeth in the most prominent Czech theatres. Special attention is paid to scenography of the productions through the lens of audio-visual metaphors incorporated in the directors’ conceptions. I focus on particular metaphors rooted in Shakespeare’s play that enter the stage via Verdi’s opera and stage direction. As visual and audial means of expression, scenography has a potential to express key concepts of Shakespeare’s and Verdi’s work, such as emphasizing – via stage/audio-visual metaphors – dynamics of power, evil, forces of nature and some other.

  • Název v anglickém jazyce

    Space for Performing Dynamics of Power : Scenography for Verdi’s Macbeth in the Czech Republic after 2000

  • Popis výsledku anglicky

    After the Velvet Revolution, Giuseppe Verdi’s Shakespearean opera Macbeth has been staged in the Czech Republic several times. In my paper I analyse the 21-century productions of Giuseppe Verdi’s Shakespearean opera Macbeth in the most prominent Czech theatres. Special attention is paid to scenography of the productions through the lens of audio-visual metaphors incorporated in the directors’ conceptions. I focus on particular metaphors rooted in Shakespeare’s play that enter the stage via Verdi’s opera and stage direction. As visual and audial means of expression, scenography has a potential to express key concepts of Shakespeare’s and Verdi’s work, such as emphasizing – via stage/audio-visual metaphors – dynamics of power, evil, forces of nature and some other.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů