Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fall of evil, fall of good : Towards Cognitive Analysis of Performances of Verdi’s Shakespearean Operas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111656" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cognitive-futures.com/images/downloads/Cognitive-Futures-2019_Program_190616_lq.pdf" target="_blank" >https://www.cognitive-futures.com/images/downloads/Cognitive-Futures-2019_Program_190616_lq.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fall of evil, fall of good : Towards Cognitive Analysis of Performances of Verdi’s Shakespearean Operas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In my paper I present the results of analysis of various productions of Verdi’s operas Macbeth and Otello. Special attention is given to scenography of the productions as an evidence of key audio-visual metaphors (see e.g. Fahlenbrach 2010; 2016) incorporated in the directors’ concept. I focus on particular metaphors included in Shakespeare’s play that enter the stage via Verdi’s opera. Scenography – which I understand both as visual and audial means of expression – reflects the guidance of human senses for the purpose of emphasising and expressing the key concepts of Shakespeare’s and Verdi’s work. I analyse dynamics / kinetics of scenography which is used to guide viewer’s senses through appeal to concepts of evil, and good.

  • Název v anglickém jazyce

    Fall of evil, fall of good : Towards Cognitive Analysis of Performances of Verdi’s Shakespearean Operas

  • Popis výsledku anglicky

    In my paper I present the results of analysis of various productions of Verdi’s operas Macbeth and Otello. Special attention is given to scenography of the productions as an evidence of key audio-visual metaphors (see e.g. Fahlenbrach 2010; 2016) incorporated in the directors’ concept. I focus on particular metaphors included in Shakespeare’s play that enter the stage via Verdi’s opera. Scenography – which I understand both as visual and audial means of expression – reflects the guidance of human senses for the purpose of emphasising and expressing the key concepts of Shakespeare’s and Verdi’s work. I analyse dynamics / kinetics of scenography which is used to guide viewer’s senses through appeal to concepts of evil, and good.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů