Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computerised Assessment of Graphomotor Difficulties in a Cohort of School-aged Children.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107995" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107995 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26220/19:PU133986

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICUMT48472.2019.8970767" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICUMT48472.2019.8970767</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICUMT48472.2019.8970767" target="_blank" >10.1109/ICUMT48472.2019.8970767</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computerised Assessment of Graphomotor Difficulties in a Cohort of School-aged Children.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although graphomotor difficulties (GD) are present in up to 30 % of school-aged children, the field of GD diagnosis and assessment is not fully explored and several research gaps can be identified. This study aims to explore the impact of specific elementary graphomotor tasks analysis on the accuracy of computerised diagnosis and assessment of GD. We analysed seven basic graphomotor tasks from 76 children (assessed by special educational counsellors and using the handwriting proficiency screening questionnaire for children HPSQ–C). Employing a differential analysis, we observed that the most discriminative tasks are based on combined loops, sawtooth and small Archimedean spiral drawings. Features with the highest discrimination power quantify kinematics, especially in the vertical projection. Using a multivariate mathematical model, we were able to identify GD with 50 % sensitivity and 90% specificity, and to estimate the total score of HPSQ–C with 31 % error

  • Název v anglickém jazyce

    Computerised Assessment of Graphomotor Difficulties in a Cohort of School-aged Children.

  • Popis výsledku anglicky

    Although graphomotor difficulties (GD) are present in up to 30 % of school-aged children, the field of GD diagnosis and assessment is not fully explored and several research gaps can be identified. This study aims to explore the impact of specific elementary graphomotor tasks analysis on the accuracy of computerised diagnosis and assessment of GD. We analysed seven basic graphomotor tasks from 76 children (assessed by special educational counsellors and using the handwriting proficiency screening questionnaire for children HPSQ–C). Employing a differential analysis, we observed that the most discriminative tasks are based on combined loops, sawtooth and small Archimedean spiral drawings. Features with the highest discrimination power quantify kinematics, especially in the vertical projection. Using a multivariate mathematical model, we were able to identify GD with 50 % sensitivity and 90% specificity, and to estimate the total score of HPSQ–C with 31 % error

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 11th International Congress on Ultra Modern Telecommunications and Control Systems and Workshops (ICUMT)

  • ISBN

    9781728157634

  • ISSN

    2157-0221

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Dublin, Irsko

  • Místo konání akce

    Dublin

  • Datum konání akce

    28. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku