Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00109503" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00109503 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době se v ruštině projevuje silná tendence k internacionalizaci jazyka, která se projevuje i v jazyce současné ruské internetové reklamy. Příspěvek se zaměřuje na cizojazyčné prvky, představující jeden z projevů internacionalizace, v jazyce ruských reklamních textů z oblasti vzdělávání. Věnuje se analýze lexikální složky ruské reklamy s důrazem na řeckolatinské internacionalizmy, anglicizmy, případně amerikanizmy) a zkoumá roli cizojazyčných elementů v současných ruských reklamních textech. Tyto prvky jsou ovlivněny především specifiky internetového prostředí a reklamy ve sféře vzdělávání. Vliv cizích jazyků se projevuje nejen v přejímání celých lexikálních jednotek, ale i jednotlivých cizojazyčných komponentů, využívaných při slovotvorbě.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Features in Current Russian Online Advertising (in Education)

  • Popis výsledku anglicky

    There is strong tendency to internationalizing current Russian language that manifests itself also in current Russian online advertising. The article concentrates on the foreign features in advertising texts. It analyses lexical components of Russian advertisements (focusing on Greek-Latin internationalisms and anglicisms, or americanisms) and the role of the foreign features in current Russian advertising, especially in view of the specifics of online setting and advertisement in the field of Education. The foreign features include not only loanwords adopted wholly from different languages, but also foreign components, used for word-formation of new vocabulary.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů