Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00117266" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00117266 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-ruskeho-jazyka-a-literatury/philologia-rossica/philologia-rossica-2/3-studie/6.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-ruskeho-jazyka-a-literatury/philologia-rossica/philologia-rossica-2/3-studie/6.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době se v ruštině objevuje silná tendence k internacionalizaci jazyka, která se projevuje i v jazyce současné ruské internetové reklamy. Příspěvek se zaměřuje na cizojazyčné prvky, které představují jeden z projevů internacionalizace, v jazyce ruských reklamních textů z oblasti vzdělávání. Věnuje se analýze lexikální složky ruské reklamy (s důrazem na řecko-latinské internacionalizmy, anglicizmy, případně amerikanizmy) a zkoumá roli cizojazyčných elementů v současných ruských reklamních textech. Tyto prvky jsou ovlivněny především specifiky internetového prostředí a reklamy ve sféře vzdělávání. Přejímání celých lexikálních jednotek i jednotlivých cizojazyčných komponentů, které se využívají při slovotvorbě, poukazuje na silný vliv cizích jazyků v současné ruské online reklamě v oblasti vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Foreign Features in Current Russian Online Advertising (in Education)
Popis výsledku anglicky
There is strong tendency to internationalizing current Russian language that manifests itself also in current Russian online advertising. The article concentrates on the foreign features in advertising texts. It analyses lexical components of Russian advertisements (focusing on Greek-Latin internationalisms and anglicisms, or americanisms) and the role of the foreign features in current Russian advertising, especially in view of the specifics of online setting and advertisement in the field of Education. The foreign features include not only loanwords adopted wholly from different languages, but also foreign components, used for word-formation of new vocabulary.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Philologia Rossica
ISSN
2694-8826
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
79-89
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—