Analytika a data mining ve vzdělávání : revoluce nebo evoluce?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00110471" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00110471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isvk.zcu.cz/index.php/about-us/" target="_blank" >https://isvk.zcu.cz/index.php/about-us/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analytika a data mining ve vzdělávání : revoluce nebo evoluce?
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku budou představeny oblasti označované jako data mining ve vzdělávání (educational data mining) a analytika učení (learning analytics). Přestože jde o oblasti, které jsou v českém pedagogickém prostředí stále relativně nové, v zahraničí zaznamenávají v posledních letech poměrně bouřlivý vývoj. Příspěvek se pokusí nastínit šíři výzkumných témat, která jsou v těchto oblastech řešena a kterým je zvláště v poslední době věnována zvýšená pozornost výzkumníků i praktiků v rámci e-learningu a technologiemi podporovaného učení. Zároveň budou prezentovány konkrétní příklady využití metod analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v různých vzdělávacích systémech či nástrojích.
Název v anglickém jazyce
Analytics and data mining in education : revolution or evolution?
Popis výsledku anglicky
The presentation focuses on the areas of educational data mining and learning analytics, which will be introduced and described. Despite the fact that these areas are still relatively new in the Czech Republic, they have been developing quite rapidly in the international environment during recent years. The presentation will outline the broad range of research topics that are being addressed in these areas and that have been given particular attention recently. At the same time, specific examples of the use of learning analytics and educational data mining in various educational contexts, tools, and systems will be presented.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů