Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Networks in education : Making use of social network analysis in educational research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00116743" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00116743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2201/2134" target="_blank" >https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2201/2134</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-3-6" target="_blank" >10.5817/SP2020-3-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Siete vo vzdelávaní : Možnosti využitia analýzy sociálnych sietí v pedagogickom výskume

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analýza sociálnych sietí si svojim širokým využitím nachádza miesto v množstve vedeckých odborov. V pedagogickom výskume má potenciál odhaliť a preskúmať doteraz neznáme usporiadania vzťahov medzi aktérmi vo vzdelávaní. Tento článok poskytuje úvod do problematiky, techník a využitia analýzy sociálnych sietí v pedagogickom výskume. V prvom rade predstavuje základnú terminológiu a koncepty analýzy sociálnych sietí. Na príklade malej siete ilustruje základné sieťové výpočty tak na úrovni jednotlivých aktérov, ako na úrovni celej siete. Článok ďalej poskytuje stručný prehľad štúdií z pedagogického výskumu, v ktorých bola analýza sociálnych sietí využitá. Hlavná časť článku na príklade fiktívnej triedy a piatich výskumných otázok ukazuje možnosti analýzy sociálnych sietí v pedagogickom výskume od základnej prierezovej analýzy po dynamickú inferenčnú analýzu. Krok za krokom sú predstavené rôzne metódy s následnou interpretáciou ich výsledkov. Okrem výpočtov centralít, klastrovacieho koeficientu a prepojenosti siete sú v príkladoch predstavené aj permutačné testy pri testovaní významnosti za využitia sieťových dát, ERGM (exponential random graph models) a STERGM (separable temporal exponential graph models). V neposlednom rade sú prediskutované problémy spojené s využitím analýzy sociálnych sietí.

  • Název v anglickém jazyce

    Networks in education : Making use of social network analysis in educational research

  • Popis výsledku anglicky

    With its wide range of applications, social network analysis has found its place in a number of scientific fields. In educational research, social network analysis has a potential to uncover and investigate yet unknown configurations of relations between actors in education. This paper provides an introduction to the problematics, techniques, and applications of social network analysis in educational research. It first introduces reader to basic terminology and concepts in social network analysis. On an example of a small network, it demonstrates basic network calculations at both the levels of the individual actors and the network as a whole. Furthermore, the paper provides a brief overview of studies in the field of educational research, which have employed social network analysis. On an example of a fictional classroom and five research questions, the main part of the paper demonstrates application of social network analysis in educational research ranging from cross-sectional descriptive analysis to dynamic inferential analysis. Step by step, it introduces a range of methods followed by interpretation of their results. Apart from centrality, clustering, and connectedness measures, the example contains permutation tests used for significance testing with network data, ERGM (exponential random graph models), and STERGM (separable temporal exponential graph models). Finally, the paper discusses challenges related to application of social network analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    185

  • Strana od-do

    153

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096106914