Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The development of L2 Italian morphosyntax in adult learners with limited literacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00120786" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00120786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipapress.it/it/" target="_blank" >https://www.unipapress.it/it/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The development of L2 Italian morphosyntax in adult learners with limited literacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Even a quick glance at the indexes of the most important journals on second language acquisition or the programmes of the main conferences in this field immediately reveals that the vast majority of research concerns educated and literate learners. Indeed, attention to the role that low or non-literacy plays in adult acquisition of a non-mother tongue is still peripheral, if not almost non-existent. This is unfortunate if we consider that low literacy and schooling rates are a significant factor in new migrations in Europe, including Italy. The result of field research conducted in Palermo, this volume contributes to filling this gap by reconstructing the pathway through which verbal morphosyntax develops in Italian spoken by low and non-literate learners, and by comparing this pathway with that which has emerged from decades of research on second language acquisition.

  • Název v anglickém jazyce

    The development of L2 Italian morphosyntax in adult learners with limited literacy

  • Popis výsledku anglicky

    Even a quick glance at the indexes of the most important journals on second language acquisition or the programmes of the main conferences in this field immediately reveals that the vast majority of research concerns educated and literate learners. Indeed, attention to the role that low or non-literacy plays in adult acquisition of a non-mother tongue is still peripheral, if not almost non-existent. This is unfortunate if we consider that low literacy and schooling rates are a significant factor in new migrations in Europe, including Italy. The result of field research conducted in Palermo, this volume contributes to filling this gap by reconstructing the pathway through which verbal morphosyntax develops in Italian spoken by low and non-literate learners, and by comparing this pathway with that which has emerged from decades of research on second language acquisition.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788855092067

  • Počet stran knihy

    208

  • Název nakladatele

    UnipaPress

  • Místo vydání

    Palermo

  • Kód UT WoS knihy