Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Second language acquisition and Literacy : a case study in Palermo

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00126285" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00126285 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://riviste.unimi.it/index.php/promoitals/article/view/18151" target="_blank" >https://riviste.unimi.it/index.php/promoitals/article/view/18151</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54103/2037-3597/1" target="_blank" >10.54103/2037-3597/1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    Acquisizione della lingua seconda e alfabetizzazione : un caso di studio a Palermo

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Il ruolo dell’alfabetismo nell’acquisizione delle lingue seconde ha finora ricevuto un’attenzione solo periferica nella ricerca acquisizionale. Una lacuna, questa, piuttosto sorprendente se si considera che alfabetizzazione e scolarizzazione limitate sono fattori significativi nell’ambito delle nuove migrazioni verso l’Europa. L’articolo discute alcuni dei risultati di una recente ricerca condotta alla Scuola di Lingua italiana per Stranieri (ItaStra) dell’Università di Palermo, che ha tentato di ricostruire il percorso attraverso cui si sviluppa la morfosintassi verbale nell’italiano lingua non materna di apprendenti adulti con limitate competenze alfabetiche e confrontando questo percorso con quanto emerso da decenni di ricerca sull’acquisizione delle lingue seconde.

  • Název v anglickém jazyce

    Second language acquisition and Literacy : a case study in Palermo

  • Popis výsledku anglicky

    The role of literacy in second language acquisition has so far received only peripheral attention in this field of research. This is a rather surprising gap if one considers that limited literacy and schooling are quite significant factors in the context of new migrations to Europe. The article discusses some of the results of a recent research carried out at the School of Italian Language for Foreigners (ItaStra) of the University of Palermo, which attempted to reconstruct the pathway through which verbal morphosyntax develops in the non-mother tongue Italian of adult learners with limited literacy skills, comparing this pathway with what has emerged from decades of research on second language acquisition.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ITALIANO LINGUADUE

  • ISSN

    2037-3597

  • e-ISSN

    2037-3597

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    28-39

  • Kód UT WoS článku

    000835424600004

  • EID výsledku v databázi Scopus