Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The acquisition of L2 Italian by LESLLA learners : collecting and organising data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00123688" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00123688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The acquisition of L2 Italian by LESLLA learners : collecting and organising data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last decades, Italian research has provided accurate descriptions of L2 Italian acquisition morphosyntax, but learners’ home literacy has never been assumed as an explicit variable in data collection and analysis. However, limited literacy and/or schooling are important components of migrants’ background in recent flows to Italy (and Europe) and deserve new attention. The research project “The acquisition of L2 Italian morphosyntax by low and non-literate learners” (University of Palermo, 2016-2019) is an effort in this direction. Part of the broader research and pedagogical activity carried out at the School of Italian for Foreigners of Palermo, the project aims at verifying the degree of applicability of existing descriptions of L2 Italian to learners with limited literacy and at comparing the resulting data with research products on other L2 acquired by this population of learners. In this paper, the theoretical and methodological assumptions on which the research was based are presented and discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    The acquisition of L2 Italian by LESLLA learners : collecting and organising data

  • Popis výsledku anglicky

    In the last decades, Italian research has provided accurate descriptions of L2 Italian acquisition morphosyntax, but learners’ home literacy has never been assumed as an explicit variable in data collection and analysis. However, limited literacy and/or schooling are important components of migrants’ background in recent flows to Italy (and Europe) and deserve new attention. The research project “The acquisition of L2 Italian morphosyntax by low and non-literate learners” (University of Palermo, 2016-2019) is an effort in this direction. Part of the broader research and pedagogical activity carried out at the School of Italian for Foreigners of Palermo, the project aims at verifying the degree of applicability of existing descriptions of L2 Italian to learners with limited literacy and at comparing the resulting data with research products on other L2 acquired by this population of learners. In this paper, the theoretical and methodological assumptions on which the research was based are presented and discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Languages and literacy in new migration. Research, Practice, and Policy. Selected papers from the 14th Annual Meeting of LESLLA (Literacy Education and Second Language Learning for Adults), 4th-6th October 2021

  • ISBN

    9788855093378

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    267-291

  • Název nakladatele

    UniPa Press

  • Místo vydání

    Palermo

  • Místo konání akce

    Palermo

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku