Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is dialogic teaching sustainable? Portrait of a teacher three years after completing a teacher development programme

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00119157" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00119157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dpj.pitt.edu/ojs/dpj1/article/view/423" target="_blank" >https://dpj.pitt.edu/ojs/dpj1/article/view/423</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5195/dpj.2021.423" target="_blank" >10.5195/dpj.2021.423</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is dialogic teaching sustainable? Portrait of a teacher three years after completing a teacher development programme

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with the question of whether a change in classroom discourse implemented through teacher professional development (TPD) is sustainable over time. I studied one teacher’s practices and thinking three years after completing a TPD programme focused on dialogic teaching. The data were collected through interviews with the teacher and video recordings of her lessons. The data showed that the teacher continued with dialogic teaching, but she appropriated and modified the concept of dialogic teaching to serve her own needs and preferences. The way the teacher overcame obstacles to sustaining the implemented change is discussed in the study.

  • Název v anglickém jazyce

    Is dialogic teaching sustainable? Portrait of a teacher three years after completing a teacher development programme

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the question of whether a change in classroom discourse implemented through teacher professional development (TPD) is sustainable over time. I studied one teacher’s practices and thinking three years after completing a TPD programme focused on dialogic teaching. The data were collected through interviews with the teacher and video recordings of her lessons. The data showed that the teacher continued with dialogic teaching, but she appropriated and modified the concept of dialogic teaching to serve her own needs and preferences. The way the teacher overcame obstacles to sustaining the implemented change is discussed in the study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-16021S" target="_blank" >GA21-16021S: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Dialogic Pedagogy: An International Online Journal

  • ISSN

    2325-3290

  • e-ISSN

    2325-3290

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    37-59

  • Kód UT WoS článku

    000715926900005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85112840008