Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-literate learners and new professional profiles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00121916" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00121916 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    Apprendenti analfabeti e nuovi profili professionali

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Viene descritto il profilo professionale specialistico del “docente di italiano L2 per utenti bassamente scolarizzati”, elaborato all’Università di Palermo, caratterizzato dalla presenza di competenze professionali atte ad affrontare le esigenze dei nuovi utenti. Si tratta di sperimentare percorsi inediti, perché i migranti analfabeti devono imparare a scrivere in una lingua di cui non hanno competenza orale; inoltre, non conoscendo il codice scritto non hanno sperimentato le operazioni cognitive favorite dalla scrittura. Su questo sfondo si discutono le competenze linguistiche e didattiche necessarie al nuovo profilo di docente e il percorso che ne consente il raggiungimento.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-literate learners and new professional profiles

  • Popis výsledku anglicky

    The specialised professional profile of the "teacher of Italian L2 for low-schooled users", developed at the University of Palermo, is described, characterised by the presence of professional skills able to meet the needs of new users. It is a question of experimenting new paths, because illiterate migrants have to learn to write in a language of which they have no oral competence; moreover, not knowing the written code, they have not experienced the cognitive operations favoured by writing. This is the background against which the linguistic and didactic competences needed for the new teacher profile are discussed, as well as the path to achieve them.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Acquisizione e didattica dell’italiano: riflessioni linguistiche, nuovi apprendenti e uno sguardo al passato

  • ISBN

    9783631757826

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    237-248

  • Počet stran knihy

    561

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Bern

  • Kód UT WoS kapitoly