Jak poznáme kvalitní kombinované studium? Pilíře kvality v hodnocení zralými studenty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00123873" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00123873 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www-scopus-com.ezproxy.muni.cz/record/display.uri?eid=2-s2.0-85105367172&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=0000-0002-4188-7002&sid=449892d57af4aa433b7958a348c4e30e&sot=b&sdt=b&sl=26&s=ORCID%280000-0002-4188-7002%29&relpos=0&citeCnt=0&search" target="_blank" >https://www-scopus-com.ezproxy.muni.cz/record/display.uri?eid=2-s2.0-85105367172&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=0000-0002-4188-7002&sid=449892d57af4aa433b7958a348c4e30e&sot=b&sdt=b&sl=26&s=ORCID%280000-0002-4188-7002%29&relpos=0&citeCnt=0&search</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2021-1-5" target="_blank" >10.5817/SP2021-1-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak poznáme kvalitní kombinované studium? Pilíře kvality v hodnocení zralými studenty
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je z jistit, na základě jakých kritérií konstruují zralí studenti (nad 26 let) kombinovaného studia pedagogických (učitelských i neučitelských) oborů hodnocení kvality svého vysokoškolského studia. K naplnění cíle využívám 28 narativních rozhovorů, v nichž kombinovaní studenti popisují svoji cestu studiem. Na základě tří kol kvalitativní analýz y (iniciální kódování, identifikace a analýza hodnoticích výpovědí, analýza významu jednotlivých hodnoticích výpovědí pro jednotlivé respondenty) představím čtyři pilíře kvality, které mají hlavní slovo v hodnoticích soudech zralých studentů pedagogických oborů. Prvním pilířem je partnerský přístup ke studentům indikovaný vnímavostí učitele a z působem nastavení pravidel. Druhým pilířem je vnímaná smysluplnost na úrovni kurikula předmětů a celkové koncepce studijního programu. Třetím pilířem je optimální náročnost studia indikovaná na jedné straně důstojnými standardy a na straně druhé podřízeností náročnosti cíli studia. Čtvrtým pilířem je didaktická kvalita prezenční výuky i online podpory. V závěru textu navrhuji postup, jak kvalitu studia v očích kombinovaných studentů efektivně zvyšovat.
Název v anglickém jazyce
IDENTIFYING THE QUALITY OF PART-TIME STUDIES: MATURE STUDENT PERSPECTIVES
Popis výsledku anglicky
The article aims to determine criteria that mature part-time students studying for education (teaching and non-teaching) degrees use to evaluate the quality of their higher education studies. Twenty-eight narrative interviews describing mature students’ educational paths are analyzed (initial coding, analysis of evaluative statements, and contextualizing statements in narratives). The four pillars of quality perceived by mature students are identified. The first pillar, the attitude toward students, is indicated by interaction style and by ways of setting rules. The second pillar equals the meaningfulness of the subject curriculum and the program curriculum. The third pillar represents the optimal level of demands indicated by keeping educational standards and subordination demands to overall study goals. The fourth pillar depicts the instructional quality for both teaching and online materials. Finally, recommendations for significant quality enhancement are offered.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-15451S" target="_blank" >GA18-15451S: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
125-144
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85105367172