Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why and How Grammar Matters for Post-puberty Immigrants with Limited Formal Schooling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00125636" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00125636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-86963-2_18" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-86963-2_18</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86963-2_18" target="_blank" >10.1007/978-3-030-86963-2_18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Why and How Grammar Matters for Post-puberty Immigrants with Limited Formal Schooling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Grammar provides a basis for oral proficiency and reading comprehen- sion. Research indicates that second language learners—regardless of educational background and age—follow similar developmental routes. In this chapter, we explore the wealth of research from over more than half a century on the acquisition of grammar by post-puberty immigrants with and without formal schooling. To accomplish this, we cover seminal studies of older learners with varying levels of formal education and recent studies of immigrants with little or no formal education acquiring English or Italian. The cross-linguistic comparison between English and Italian shows the developmental progression in their acquisition of morphosyntax through comparable stages, even when one language is more highly inflected than the other. In both English and Italian, learners’ subconscious application of mental mechanisms to the input they receive prompts their creative construction of a new language, even after puberty. In understanding the processes responsible, practitio- ners can see how learners’ errors are a natural and encouraging sign of learners’ progression towards higher levels of second language (L2) competence.

  • Název v anglickém jazyce

    Why and How Grammar Matters for Post-puberty Immigrants with Limited Formal Schooling

  • Popis výsledku anglicky

    Grammar provides a basis for oral proficiency and reading comprehen- sion. Research indicates that second language learners—regardless of educational background and age—follow similar developmental routes. In this chapter, we explore the wealth of research from over more than half a century on the acquisition of grammar by post-puberty immigrants with and without formal schooling. To accomplish this, we cover seminal studies of older learners with varying levels of formal education and recent studies of immigrants with little or no formal education acquiring English or Italian. The cross-linguistic comparison between English and Italian shows the developmental progression in their acquisition of morphosyntax through comparable stages, even when one language is more highly inflected than the other. In both English and Italian, learners’ subconscious application of mental mechanisms to the input they receive prompts their creative construction of a new language, even after puberty. In understanding the processes responsible, practitio- ners can see how learners’ errors are a natural and encouraging sign of learners’ progression towards higher levels of second language (L2) competence.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English and Students with Limited or Interrupted Formal Education

  • ISBN

    9783030869625

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    321-339

  • Počet stran knihy

    355

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly