Proctoring as a journey to quality education? : A critical review of the literature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00130343" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00130343 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://jates.org/index.php/jatespath/article/view/328" target="_blank" >https://jates.org/index.php/jatespath/article/view/328</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24368/jates328" target="_blank" >10.24368/jates328</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Proctoring as a journey to quality education? : A critical review of the literature
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to analyse the current professional discourse and to map the current views and attitudes of proctoring online exam formats across the globe. The entire theoretical delineation focuses mainly on college or university formats. We introduce the international context in the first part and then discuss the analysis of the texts found in the review study at Scopus and Web of Science databases. The study results in a comprehensive summary of the positive and negative implementation aspects of proctoring. We also reach a new categorisation of the different methods used to control proctoring online exams. The study should provide synthesising findings with easy applicability. Our results may be valuable for educational institutions or others interested in online learning and online proctoring processes, not only when considering implementation.
Název v anglickém jazyce
Proctoring as a journey to quality education? : A critical review of the literature
Popis výsledku anglicky
The paper aims to analyse the current professional discourse and to map the current views and attitudes of proctoring online exam formats across the globe. The entire theoretical delineation focuses mainly on college or university formats. We introduce the international context in the first part and then discuss the analysis of the texts found in the review study at Scopus and Web of Science databases. The study results in a comprehensive summary of the positive and negative implementation aspects of proctoring. We also reach a new categorisation of the different methods used to control proctoring online exams. The study should provide synthesising findings with easy applicability. Our results may be valuable for educational institutions or others interested in online learning and online proctoring processes, not only when considering implementation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Applied Technical and Educational Sciences
ISSN
2560-5429
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
1-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—