Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proctoring as a journey to quality education? : A critical review of the literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00130343" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00130343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jates.org/index.php/jatespath/article/view/328" target="_blank" >https://jates.org/index.php/jatespath/article/view/328</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24368/jates328" target="_blank" >10.24368/jates328</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Proctoring as a journey to quality education? : A critical review of the literature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to analyse the current professional discourse and to map the current views and attitudes of proctoring online exam formats across the globe. The entire theoretical delineation focuses mainly on college or university formats. We introduce the international context in the first part and then discuss the analysis of the texts found in the review study at Scopus and Web of Science databases. The study results in a comprehensive summary of the positive and negative implementation aspects of proctoring. We also reach a new categorisation of the different methods used to control proctoring online exams. The study should provide synthesising findings with easy applicability. Our results may be valuable for educational institutions or others interested in online learning and online proctoring processes, not only when considering implementation.

  • Název v anglickém jazyce

    Proctoring as a journey to quality education? : A critical review of the literature

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to analyse the current professional discourse and to map the current views and attitudes of proctoring online exam formats across the globe. The entire theoretical delineation focuses mainly on college or university formats. We introduce the international context in the first part and then discuss the analysis of the texts found in the review study at Scopus and Web of Science databases. The study results in a comprehensive summary of the positive and negative implementation aspects of proctoring. We also reach a new categorisation of the different methods used to control proctoring online exams. The study should provide synthesising findings with easy applicability. Our results may be valuable for educational institutions or others interested in online learning and online proctoring processes, not only when considering implementation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Applied Technical and Educational Sciences

  • ISSN

    2560-5429

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    1-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus