Aspekty využití proktoringových systémů při realizaci hromadných on-line testů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626276" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626276 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202401-0001_aspekty-vyuziti-proktoringovych-systemu-pri-realizaci-hromadnych-on-line-testu.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202401-0001_aspekty-vyuziti-proktoringovych-systemu-pri-realizaci-hromadnych-on-line-testu.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2024.004" target="_blank" >10.5507/epd.2024.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aspekty využití proktoringových systémů při realizaci hromadných on-line testů
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z problémů, se kterými se vzdělávací instituce setkávají je integrita on-line hodnocení, tedy nutnost provádět on-line zkoušení a testování pomocí vhodných nástrojů a metod. I když je efektivita a pružnost nasazení jednou z nesporných výhod on-line zkoušení a testování, je potřebné zdůraznit, že on-line testování s využitím on-line proktoringových systémů, vzbuzuje u účastníků jisté obavy, které mohou mít i negativní dopad na jejich výsledky.Z tohoto důvodu bylo, s využitím metod pedagogického výzkumu a s využitím příslušných statistických metod, realizováno výzkumné šetření mezi účastníky on-line přijímacích testů, s cílem zjistit jejich připravenost, ale i konkrétní obavy a očekávání, které on-line proktoring z jejich pohledu přináší. Průběh a výsledky realizovaného výzkumného šetření je předmětem sdělení předložené studie.
Název v anglickém jazyce
Aspects of the Use of Proctoring Systems in the Implementation of Mass On-Line Tests
Popis výsledku anglicky
One of the challenges faced by educational institutions is the integrity of online assessment, i.e. the need to conduct online testing using appropriate tools and methods. Although efficiency and flexibility of deployment is one of the undisputed advantages of online testing, it should be emphasized that online testing using online proctoring systems raises some concerns for participants, which may also have a negative impact on their results.For this reason, using pedagogical research methods and appropriate statistical methods, a research survey was conducted among participants in online placement testing to determine their readiness, but also the specific concerns and expectations that online proctoring brings from their perspective. The course and results of the research survey conducted is the subject of the communication of the present study.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
1213-7499
Svazek periodika
2024
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
7-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—