Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stance-taking as an identity construction in advertising targeted at mothers : A comparative analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00131308" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00131308 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kalbos.ktu.lt/index.php/KStud/article/view/33341" target="_blank" >https://kalbos.ktu.lt/index.php/KStud/article/view/33341</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5755/j01.sal.1.42.33341" target="_blank" >10.5755/j01.sal.1.42.33341</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stance-taking as an identity construction in advertising targeted at mothers : A comparative analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a comparative analysis of two audiovisual commercials targeted at mothers. While the Huggies commercial employs the mother identity established in the 20th-century media discourse, the Frida Mom commercial challenges this normative by constructing a more complex identity. The major argument is that stance-taking as a discursive practice enables the persuader to build the intended identity and thus to influence the persuadee’s decision. The paper studies both verbal and non-verbal stance-taking markers employed by the secondary participants, voice-over and superimposed texts. It concludes that the modalities are complementary in the sense that the verbal certainty provided in a faceless style is completed by the visual positive affect and vice versa in case of the Huggies commercial, but in the Frida Mom commercial both verbal and visual modalities communicate either doubt and negative affect simultaneously, or the positive affect. Concerning the stance object, while the Huggies commercial focuses on evaluating the product being advertised and the positive aspect the product brings to the mothering practice, the Frida Mom commercial evaluates the mothering practice in a much broader sense, ranging from the negative affect towards the mental health issues related to breastfeeding up to the positive affect towards maternal love.

  • Název v anglickém jazyce

    Stance-taking as an identity construction in advertising targeted at mothers : A comparative analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a comparative analysis of two audiovisual commercials targeted at mothers. While the Huggies commercial employs the mother identity established in the 20th-century media discourse, the Frida Mom commercial challenges this normative by constructing a more complex identity. The major argument is that stance-taking as a discursive practice enables the persuader to build the intended identity and thus to influence the persuadee’s decision. The paper studies both verbal and non-verbal stance-taking markers employed by the secondary participants, voice-over and superimposed texts. It concludes that the modalities are complementary in the sense that the verbal certainty provided in a faceless style is completed by the visual positive affect and vice versa in case of the Huggies commercial, but in the Frida Mom commercial both verbal and visual modalities communicate either doubt and negative affect simultaneously, or the positive affect. Concerning the stance object, while the Huggies commercial focuses on evaluating the product being advertised and the positive aspect the product brings to the mothering practice, the Frida Mom commercial evaluates the mothering practice in a much broader sense, ranging from the negative affect towards the mental health issues related to breastfeeding up to the positive affect towards maternal love.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies About Languages

  • ISSN

    1648-2824

  • e-ISSN

    2029-7203

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    42

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    93-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85164964859