Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AI as Teaching Assistant : An Innovative Approach to Education Through Customized Model Answer Generation and Guided

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00138539" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00138539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pressto.amu.edu.pl/index.php/se/article/view/46409/38071" target="_blank" >https://pressto.amu.edu.pl/index.php/se/article/view/46409/38071</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AI as Teaching Assistant : An Innovative Approach to Education Through Customized Model Answer Generation and Guided

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Artificial Intelligence (AI) is rapidly becoming an integral tool in modern education, offering opportunities to personalize learning, optimize teaching strategies, and enhance critical thinking skills. This paper explores the role of AI as a teaching assistant, focusing on the project “Generating Customized Model Answers as Revision Guides Using AI” conducted within the 17th ASEF Classroom Network School Collaboration. The study analyzes the impact of AI-generated model answers on student preparation for exams, highlighting improvements in student performance, particularly in tasks requiring analysis and synthesis of information. Through personalized feedback, adaptive content delivery, and interactive simulations, AI fosters deeper analytical engagement and prepares students for real-world challenges. Despite its transformative potential, the study emphasizes the importance of complementing AI with traditional teaching methods to fully develop students’ skills. Additionally, the ethical considerations of aligning AI systems with human values remain critical to ensuring their positive societal impact. This research underscores AI’s pivotal role in the future of education while advocating for its responsible implementation.

  • Název v anglickém jazyce

    AI as Teaching Assistant : An Innovative Approach to Education Through Customized Model Answer Generation and Guided

  • Popis výsledku anglicky

    Artificial Intelligence (AI) is rapidly becoming an integral tool in modern education, offering opportunities to personalize learning, optimize teaching strategies, and enhance critical thinking skills. This paper explores the role of AI as a teaching assistant, focusing on the project “Generating Customized Model Answers as Revision Guides Using AI” conducted within the 17th ASEF Classroom Network School Collaboration. The study analyzes the impact of AI-generated model answers on student preparation for exams, highlighting improvements in student performance, particularly in tasks requiring analysis and synthesis of information. Through personalized feedback, adaptive content delivery, and interactive simulations, AI fosters deeper analytical engagement and prepares students for real-world challenges. Despite its transformative potential, the study emphasizes the importance of complementing AI with traditional teaching methods to fully develop students’ skills. Additionally, the ethical considerations of aligning AI systems with human values remain critical to ensuring their positive societal impact. This research underscores AI’s pivotal role in the future of education while advocating for its responsible implementation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia edukacyjne

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    74

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    67-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus