Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Future Of Higher Education: Critical Thinking in the Era of Artificial Intelligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F23%3AN0000027" target="_blank" >RIV/25840886:_____/23:N0000027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tott.uoc.gr/conference/proceedings-2023/" target="_blank" >https://tott.uoc.gr/conference/proceedings-2023/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Future Of Higher Education: Critical Thinking in the Era of Artificial Intelligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to provide a comprehensive overview of the potential benefits and challenges associated with the use of chatbots in education and their impact on students' critical thinking skills. With critical thinking skills being essential in education, the integration of artificial intelligence (AI) through chatbots offers potential benefits and challenges. The study reviews current methodologies for teaching critical thinking and evaluates their effectiveness when incorporating chatbots. The results highlight both positive and negative impacts of chatbots on students' critical thinking abilities. Practical examples and case studies from PRIGO University are provided to illustrate the effectiveness of chatbot integration. The paper emphasizes the need for further research and experimentation to explore the implications of incorporating AI into education and its impact on critical thinking.

  • Název v anglickém jazyce

    The Future Of Higher Education: Critical Thinking in the Era of Artificial Intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to provide a comprehensive overview of the potential benefits and challenges associated with the use of chatbots in education and their impact on students' critical thinking skills. With critical thinking skills being essential in education, the integration of artificial intelligence (AI) through chatbots offers potential benefits and challenges. The study reviews current methodologies for teaching critical thinking and evaluates their effectiveness when incorporating chatbots. The results highlight both positive and negative impacts of chatbots on students' critical thinking abilities. Practical examples and case studies from PRIGO University are provided to illustrate the effectiveness of chatbot integration. The paper emphasizes the need for further research and experimentation to explore the implications of incorporating AI into education and its impact on critical thinking.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 1st International Conference on Higher Education pedagogy and Faculty development, University of Crete, Rethymnon

  • ISBN

    978-960-9430-26-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    257-271

  • Název nakladatele

    Teaching and Learning Centre TOTT, University of Crete

  • Místo vydání

    Crete, Rethymnon

  • Místo konání akce

    Crete, Rethymnon

  • Datum konání akce

    15. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku