Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internal Barriers of Application Market Orientation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F09%3A00029282" target="_blank" >RIV/00216224:14220/09:00029282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internal Barriers of Application Market Orientation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the determination of internal market orientation barriers. Market orientation is very important and topical, because of its influence on business performance. A lot of companies would like to adapt market orientation approach, butadaptation of market orientation is not easy. It could be some specific barriers to impede of application market orientation. These barriers are divided in three elements along to managers influence in internal, branch and external environment. A lot ofbarriers are connected with internal environment. The objective of the paper is to summarise and analyse internal barriers of market orientation. The first results from the analysis show that important internal barriers are attitude of top management and knowledge and skills of top management. Firm culture is the next one of the most often mentioned element connected with internal barriers of market orientation.

  • Název v anglickém jazyce

    Internal Barriers of Application Market Orientation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the determination of internal market orientation barriers. Market orientation is very important and topical, because of its influence on business performance. A lot of companies would like to adapt market orientation approach, butadaptation of market orientation is not easy. It could be some specific barriers to impede of application market orientation. These barriers are divided in three elements along to managers influence in internal, branch and external environment. A lot ofbarriers are connected with internal environment. The objective of the paper is to summarise and analyse internal barriers of market orientation. The first results from the analysis show that important internal barriers are attitude of top management and knowledge and skills of top management. Firm culture is the next one of the most often mentioned element connected with internal barriers of market orientation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Management

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus