Management style at market orientation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F11%3A00052347" target="_blank" >RIV/00216224:14220/11:00052347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Management style at market orientation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on determination of new knowledge about management style and market orientation. Management style is closed to strategic management of the company, for example Kourdi (2009)distinguishes seven different approaches to strategic management according to management style and personality of the manager. Thus it?s possible to say that nowadays exist neither unified theory nor practice of management style and formation and process of strategic management. Market orientation agrees that market orientation enables managers to focus on external and internal elements and activities, which influence the activity of a company leading to its performance increase. Management style is one of important part of internal barriers of market orientation. The objective of the paper is to summarize and analyse influence of management style approach on market orientation.
Název v anglickém jazyce
Management style at market orientation
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on determination of new knowledge about management style and market orientation. Management style is closed to strategic management of the company, for example Kourdi (2009)distinguishes seven different approaches to strategic management according to management style and personality of the manager. Thus it?s possible to say that nowadays exist neither unified theory nor practice of management style and formation and process of strategic management. Market orientation agrees that market orientation enables managers to focus on external and internal elements and activities, which influence the activity of a company leading to its performance increase. Management style is one of important part of internal barriers of market orientation. The objective of the paper is to summarize and analyse influence of management style approach on market orientation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and Management
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
16
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
981-986
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—