Jméno jako ochranná známka v kontextu fashion law
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F18%3A00103167" target="_blank" >RIV/00216224:14220/18:00103167 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jméno jako ochranná známka v kontextu fashion law
Popis výsledku v původním jazyce
Většina luxusních módních značek je pojmenována podle vlastních jmen svých zakladatelů. Název je klíčovou hodnotou pro každou módní značku. Vlastní jméno dodává produktu jistou dávku jedinečnosti a nezaměnitelnosti. Nelze jinak, než doporučit jméno (módní značku) přihlásit jako ochrannou známku, a to z důvodu mnoha obchodních aspektů. Pokud by v budoucnu chtěl módní návrhář svoji společnost prodat, ochranná známka bude zajisté představovat klíčové aktivum. Samotný prodej takové ochranné známky však pro módního návrháře přináší několik úskalí. Pokud není módnímu návrháři udělena licence, znamená to, že pozbývá právo nadále tvořit pod danou ochrannou známkou, tedy pod svým vlastním jménem. Tím pádem často ztrácí možnost jakýmkoliv způsobem ovlivnit, jaké produkty budou pod jeho jménem vytvářeny. Článek analyzuje případy v rámci unijní praxe s exkurzem do praxe USA.
Název v anglickém jazyce
Name as a Trademark in the Fashion Law Context
Popis výsledku anglicky
Most luxury fashion brands are named after their founders. The name is of critical value for every fashion brand. And the use of a proper name adds a certain air of uniqueness and non-interchangeability. Considering a number of business-related aspects, it is highly advisable to register the name (fashion brand) as a trademark. Should the fashion designer decide to sell their company in future, the trademark would most certainly embody a key assert. However, the own sale of such trademark may force the fashion designer to face certain difficulties. If the fashion designer is not granted a license, it means that the fashion designer is no longer authorized to design fashion under the trademark, i.e. under his/her name. Concurrently, the fashion designer is often deprived of the possibility to influence in any way the products to be created under the fashion designer's name. The article analyses cases from Union practice while referring to practice in the U.S.A.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Obchodní právo
ISSN
1210-8278
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
220-227
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—