Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jméno jako ochranná známka v kontextu fashion law

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F18%3A00103167" target="_blank" >RIV/00216224:14220/18:00103167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jméno jako ochranná známka v kontextu fashion law

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Většina luxusních módních značek je pojmenována podle vlastních jmen svých zakladatelů. Název je klíčovou hodnotou pro každou módní značku. Vlastní jméno dodává produktu jistou dávku jedinečnosti a nezaměnitelnosti. Nelze jinak, než doporučit jméno (módní značku) přihlásit jako ochrannou známku, a to z důvodu mnoha obchodních aspektů. Pokud by v budoucnu chtěl módní návrhář svoji společnost prodat, ochranná známka bude zajisté představovat klíčové aktivum. Samotný prodej takové ochranné známky však pro módního návrháře přináší několik úskalí. Pokud není módnímu návrháři udělena licence, znamená to, že pozbývá právo nadále tvořit pod danou ochrannou známkou, tedy pod svým vlastním jménem. Tím pádem často ztrácí možnost jakýmkoliv způsobem ovlivnit, jaké produkty budou pod jeho jménem vytvářeny. Článek analyzuje případy v rámci unijní praxe s exkurzem do praxe USA.

  • Název v anglickém jazyce

    Name as a Trademark in the Fashion Law Context

  • Popis výsledku anglicky

    Most luxury fashion brands are named after their founders. The name is of critical value for every fashion brand. And the use of a proper name adds a certain air of uniqueness and non-interchangeability. Considering a number of business-related aspects, it is highly advisable to register the name (fashion brand) as a trademark. Should the fashion designer decide to sell their company in future, the trademark would most certainly embody a key assert. However, the own sale of such trademark may force the fashion designer to face certain difficulties. If the fashion designer is not granted a license, it means that the fashion designer is no longer authorized to design fashion under the trademark, i.e. under his/her name. Concurrently, the fashion designer is often deprived of the possibility to influence in any way the products to be created under the fashion designer's name. The article analyses cases from Union practice while referring to practice in the U.S.A.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Obchodní právo

  • ISSN

    1210-8278

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    220-227

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus