Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kulturní klima v rodině a funkční gramotnost dítěte

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F03%3A00009386" target="_blank" >RIV/00216224:14230/03:00009386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kulturní klima v rodině a funkční gramotnost dítěte

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto článku se pohybujeme v kontextu úvah o funkční gramotnosti a snažíme se nalézt odpověď na otázku, do jaké míry ovlivňuje kulturní klima v rodině čtenářskou gramotnost dětí. Využíváme k tomu data z mezinárodního projektu International Adult Literacy Survey (IALS). Jelikož projekt měřil pouze čtenářskou gramotnost rodičů, nikoliv však dětí, museli jsme pro odhad čtenářské gramotnosti dětí použít zástupný indikátor, a to frekvenci čtení dítěte doma ve volném čase - s předpokladem, že vysoká frekvence čtení vede také k vysoké úrovní čtenářské gramotnosti. Analýza je zpracována nejen pro českou situaci, ale pro srovnání také pro Finsko a Maďarsko. Výsledky naznačují, že charakteristiky kulturního klimatu rodinného prostředí na čtenářství dětí v České republice příliš nepůsobí.

  • Název v anglickém jazyce

    The Cultural Climate in the Family and Children's Functional Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    This paper considers the context of the functional literacy of the child and attempts to find an answer to the question of the extent to which the cultural climate in the family influences the children literacy rate. Data from the international project,International Adult Literacy Survey (IALS) are used. This project only measured parents literacy, not that of children. In order to assess children reading literacy, it was necessary to use a substitute indicator, that of the frequency with which a childreads at home during free time. The assumption here is that a high frequency of reading also leads to a high level of reading literacy. Not only was the Czech situation analysed, but also that of Finland and Hungary, for the purpose of comparison. The results indicate that the characteristics of the cultural climate in the family do not overly impact children reading in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Modernizace a česká rodina

  • ISBN

    80-86598-61-6

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    125-144

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Barrister & Principal

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly