Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebepojetí rozumově nadaných dětí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022119" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebepojetí rozumově nadaných dětí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zkoumání sebepojetí nadaných dětí je jedním z témat širšího výzkumu zaměřeného na sociabilitu a emocionalitu nadaných dětí v České Republice. Výzkumný vzorek tvořily děti ve věku 7-10 let z běžných základních škol v Brně. K identifikaci nadaných dětí vetřídách byly použity Ravenovy barevné progresivní matice. 52 mimořádně nadaných dětí (IQ&gt;130) bylo srovnáváno se 73 dětmi (IQ&lt;130), které tvořily srovnávací skupinu. Pomocí Dětské škály vnímání sebe sama S. Harterové byly zjišťovány rozdíly v pětioblastech sebepojetí a celkovém sebehodnocení. Výzkum odhalil, že nadané děti dosahují vyššího sebepojetí v oblasti školních dovedností než děti ze srovnávací skupiny. Ve zbylých oblastech sebepojetí i celkovém sebehodnocení se neobjevil žádný statisticky významný rozdíl mezi oběma skupinami. Celkové sebehodnocení nadaných dětí je ovlivňováno zejména sebepojetím v oblasti chování.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-concept of intellectually gifted children

  • Popis výsledku anglicky

    The investigation of the gifted children`s self-concept is one part of the wider research focused on the sociability and emotionality of the gifted in the Czech Republic. The research was carried out in the sample of children at the age of 7-10 from theprimary schools. Raven`s Coloured Progressive Matrices were used to screen the intelligence of the children in the classrooms. 52 gifted children (IQ&gt;130] were compared with 73 less-gifted children (IQ&lt;130) on five domains of the self-concept and the global self-worth (Harter`s Self-perception profile for children was used). The research revealed that gifted children have better self-concept in the domain of school competence than children from the control group. In the other domains there are nosignificant differences between gifted and less-gifted children. Gifted children`s global self-worth is determined especially by the field of behavioral conduct.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie: Časopis pro psychologickou teorii a praxi

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    105-116

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus