Mediální gramotnost v éře kultury konvergence a participační kultury: prolínání kultur
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00063336" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00063336 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální gramotnost v éře kultury konvergence a participační kultury: prolínání kultur
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvoj Webu 2.0 v sobě skrývá nový potenciál pro výuku mediální výchovy. Vzestup významu sociálních sítí pro komunikaci a proměny on-line žurnalismu souvisí s rozmachem participační kultury a s postavením občanské žurnalistiky v prostoru informační společnosti. Kultura konvergence vedoucí k občanskému aktivismu má být spojována s problémem etiky reprezentace jako s jedním z ústředních bodů soudobé mediální výchovy. Nezbytnost kultivace mediální gramotnosti se tak pod vlivem překotných proměn v technologii jeví jako doposud nejnaléhavější v historii. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost. Autor uvedené dokládá na příkladech a zamýšlí se, jaké výzvy z tohoto vývoje plynou pro kultivaci mediální gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Media Literacy in the Era of Convergence and Participatory Culture: Blending of Cultures
Popis výsledku anglicky
The development of Web 2.0 offers a new potential for the teaching of media education. The increase in the importance of social networks for communication and changes of on-line journalism are connected with the rise of participation culture and the position of civic journalism in the information society. Convergence culture leading to civic activism should be linked to the problem of ethical representation as one of the central issues of contemporary media education. The necessity to cultivate media literacy thus appears to be most urgent so far in the history, given the influence of the turbulent changes in technology. This is further elaborated on in the present paper. The author also provides examples to exemplify the problem and considers what challenges result from such a development for the cultivation of media literacy.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů