Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00071911" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00071911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter is devoted to the question: ?From the viewpoint of postmodern institutionalisation, what education topics are crucial for cultivating the ability of social workers to provide a specific type of help and gain recognition for its routine use insociety?? Following the concepts of ?social institution? and ?institutionalisation?, the social work literature view of processes of ?modern? and ?postmodern? social work institutionalisation are described and interpreted in detail. The importance of identity and role negotiation for the social worker?s ability to gain recognition for his occupation are substantiated by providing characteristics of postmodern institutionalisation of social work. Integrating the study of knowledge and ?technical? apparatus of social work with a reflection on its identity and exercise of its improvised application in negotiation within the postmodern context of multi-occupational nets is recommended.

  • Název v anglickém jazyce

    Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work.

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is devoted to the question: ?From the viewpoint of postmodern institutionalisation, what education topics are crucial for cultivating the ability of social workers to provide a specific type of help and gain recognition for its routine use insociety?? Following the concepts of ?social institution? and ?institutionalisation?, the social work literature view of processes of ?modern? and ?postmodern? social work institutionalisation are described and interpreted in detail. The importance of identity and role negotiation for the social worker?s ability to gain recognition for his occupation are substantiated by providing characteristics of postmodern institutionalisation of social work. Integrating the study of knowledge and ?technical? apparatus of social work with a reflection on its identity and exercise of its improvised application in negotiation within the postmodern context of multi-occupational nets is recommended.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues.

  • ISBN

    9788074940323

  • Počet stran výsledku

    63

  • Strana od-do

    10-72

  • Počet stran knihy

    145

  • Název nakladatele

    Technical University of Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Kód UT WoS kapitoly