Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education of social workers in Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000969" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of social workers in Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The book is devoted to the question: What can be done by schools, students or social work graduates in a postmodern society to ensure that people accept the notion that social work can offer them the expert assistance in solving the problems which the established, institutionalized, disciplines are not concerned? The first part of the book includes a notion of institutionalisation of social work in the postmodern context. The second part presents several studies of social work education in the Czech Republic, Slovakia and Pollen. The authors gather their findings in the areas of intercultural, participative creation of cognition and situational negotiation, which are relevant from the point of view of theoretical notion of postmodern institutionalisation of social work.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of social workers in Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The book is devoted to the question: What can be done by schools, students or social work graduates in a postmodern society to ensure that people accept the notion that social work can offer them the expert assistance in solving the problems which the established, institutionalized, disciplines are not concerned? The first part of the book includes a notion of institutionalisation of social work in the postmodern context. The second part presents several studies of social work education in the Czech Republic, Slovakia and Pollen. The authors gather their findings in the areas of intercultural, participative creation of cognition and situational negotiation, which are relevant from the point of view of theoretical notion of postmodern institutionalisation of social work.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues.

  • ISBN

    978-80-7494-032-3

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    88-110

  • Počet stran knihy

    145

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Kód UT WoS kapitoly