Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00083566" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00083566 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2015.1067580" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2015.1067580</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2015.1067580" target="_blank" >10.1080/1533015X.2015.1067580</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here
Popis výsledku v původním jazyce
The article introduces a Czech environmental education middle school program focused on helping students develop place attachment to their community and on increasing their interest in natural area in their region. The evaluation applied a mixed approachcombining pretesting/posttesting of the students (N = 158), two group interviews with selected students (N = 16), an interview with teachers (N = 2), field observations, and ongoing interviews with the main program leader. Although the evaluation did not find an effect of the program on the attractiveness of the natural area, the program appeared to increase community place attachment of the participants to their own community.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here
Popis výsledku anglicky
The article introduces a Czech environmental education middle school program focused on helping students develop place attachment to their community and on increasing their interest in natural area in their region. The evaluation applied a mixed approachcombining pretesting/posttesting of the students (N = 158), two group interviews with selected students (N = 16), an interview with teachers (N = 2), field observations, and ongoing interviews with the main program leader. Although the evaluation did not find an effect of the program on the attractiveness of the natural area, the program appeared to increase community place attachment of the participants to their own community.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Environmental Education & Communication
ISSN
1533-015X
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
178-186
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—