Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00083566" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00083566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2015.1067580" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2015.1067580</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2015.1067580" target="_blank" >10.1080/1533015X.2015.1067580</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article introduces a Czech environmental education middle school program focused on helping students develop place attachment to their community and on increasing their interest in natural area in their region. The evaluation applied a mixed approachcombining pretesting/posttesting of the students (N = 158), two group interviews with selected students (N = 16), an interview with teachers (N = 2), field observations, and ongoing interviews with the main program leader. Although the evaluation did not find an effect of the program on the attractiveness of the natural area, the program appeared to increase community place attachment of the participants to their own community.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here

  • Popis výsledku anglicky

    The article introduces a Czech environmental education middle school program focused on helping students develop place attachment to their community and on increasing their interest in natural area in their region. The evaluation applied a mixed approachcombining pretesting/posttesting of the students (N = 158), two group interviews with selected students (N = 16), an interview with teachers (N = 2), field observations, and ongoing interviews with the main program leader. Although the evaluation did not find an effect of the program on the attractiveness of the natural area, the program appeared to increase community place attachment of the participants to their own community.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Environmental Education & Communication

  • ISSN

    1533-015X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    178-186

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus