Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Campaign like a girl? Gender and communication on social networking sites in the Czech Parliamentary election

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00118724" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00118724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1369118X.2020.1716040?fbclid=IwAR2lY-u1384pHmQfInFvbDmPoyPhzBE2Ux1Cxs8ESar5R56sFVcwkOBlh80&forwardService=showFullText&tokenAccess=QIWSK2RMP9PHWXWNMY5H&tokenDomain=eprints&target=10.1080%2F1369118X.2020.1716040" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1369118X.2020.1716040?fbclid=IwAR2lY-u1384pHmQfInFvbDmPoyPhzBE2Ux1Cxs8ESar5R56sFVcwkOBlh80&forwardService=showFullText&tokenAccess=QIWSK2RMP9PHWXWNMY5H&tokenDomain=eprints&target=10.1080%2F1369118X.2020.1716040</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1369118X.2020.1716040" target="_blank" >10.1080/1369118X.2020.1716040</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Campaign like a girl? Gender and communication on social networking sites in the Czech Parliamentary election

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focuses on the communication styles of male and female candidates on Facebook during the 2017 parliamentary election campaign in the Czech Republic. It tests the assumption that female candidates engage in a more personal and interactive style of communication than male candidates. The Czech Republic provides a hard test of this hypothesis given that the electoral system poses weak incentives for candidates to run personal campaigns and the political culture exhibits strong gender stereotypes. We analyze the use of personalized content, technological disclosure, and interactivity in 1637 Facebook posts created by 227 candidates. The findings are in line with previous research and show that female candidates did not significantly differ from male candidates in the way they communicated on social networking sites (SNSs). The study extends our understanding of how communication styles are used in a political context. It suggests that politics presents a specific context which motivates politicians to pursue communication styles that overturn traditional stereotypes.

  • Název v anglickém jazyce

    Campaign like a girl? Gender and communication on social networking sites in the Czech Parliamentary election

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on the communication styles of male and female candidates on Facebook during the 2017 parliamentary election campaign in the Czech Republic. It tests the assumption that female candidates engage in a more personal and interactive style of communication than male candidates. The Czech Republic provides a hard test of this hypothesis given that the electoral system poses weak incentives for candidates to run personal campaigns and the political culture exhibits strong gender stereotypes. We analyze the use of personalized content, technological disclosure, and interactivity in 1637 Facebook posts created by 227 candidates. The findings are in line with previous research and show that female candidates did not significantly differ from male candidates in the way they communicated on social networking sites (SNSs). The study extends our understanding of how communication styles are used in a political context. It suggests that politics presents a specific context which motivates politicians to pursue communication styles that overturn traditional stereotypes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-15700S" target="_blank" >GA18-15700S: Životopisy a výkon politiků v České republice a na Slovensku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Information, Communication & Society

  • ISSN

    1369-118X

  • e-ISSN

    1468-4462

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1622-1639

  • Kód UT WoS článku

    000513087400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85079463573