Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gamification in Academia : Does Psychological Engagement Boost Performance?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00126224" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00126224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/gateway/article/304433" target="_blank" >https://www.igi-global.com/gateway/article/304433</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/IJGBL.304433" target="_blank" >10.4018/IJGBL.304433</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gamification in Academia : Does Psychological Engagement Boost Performance?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Gamification is increasingly applied in contexts where personal performance is of importance. However, the psychological nature of their relation has not been thoroughly examined. The authors investigated how achievement-based gamification impacts attitudinal engagement and performance across 6 university courses. The authors created challenges and badges connected to coursework and measured students’ engagement and performance while gamifying the course in 1 year of the 2-year quasi-experiment. In the other year, the authors examined engagement, performance, and would-be-attained achievements were the course gamified. Results show students performed moderately better in gamified condition. Moreover, badges had a guiding effect on students as badge-awarding actions were carried out more in gamified courses. Importantly, the authors found a small mediation effect of engagement in gamification-performance relation. The authors thus conclude badges may be a useful method when gamifying academic performance and that work attitudes are a useful framework to further examine the relation.

  • Název v anglickém jazyce

    Gamification in Academia : Does Psychological Engagement Boost Performance?

  • Popis výsledku anglicky

    Gamification is increasingly applied in contexts where personal performance is of importance. However, the psychological nature of their relation has not been thoroughly examined. The authors investigated how achievement-based gamification impacts attitudinal engagement and performance across 6 university courses. The authors created challenges and badges connected to coursework and measured students’ engagement and performance while gamifying the course in 1 year of the 2-year quasi-experiment. In the other year, the authors examined engagement, performance, and would-be-attained achievements were the course gamified. Results show students performed moderately better in gamified condition. Moreover, badges had a guiding effect on students as badge-awarding actions were carried out more in gamified courses. Importantly, the authors found a small mediation effect of engagement in gamification-performance relation. The authors thus conclude badges may be a useful method when gamifying academic performance and that work attitudes are a useful framework to further examine the relation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Game-Based Learning

  • ISSN

    2155-6849

  • e-ISSN

    2155-6857

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1-18

  • Kód UT WoS článku

    000828689800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85150871778