Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gamification tailored for novelty effect in distance learning during COVID-19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F23%3A00130659" target="_blank" >RIV/00216224:14230/23:00130659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2023.1051227/full" target="_blank" >https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2023.1051227/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2023.1051227" target="_blank" >10.3389/feduc.2023.1051227</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gamification tailored for novelty effect in distance learning during COVID-19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The pandemic led to an increase of online teaching tools use. One such tool, which might have helped students to stay engaged despite the distance, is gamification. However, gamification is often criticized due to a novelty effect. Yet, others state novelty is a natural part of gamification. Therefore, we investigated whether gamification novelty effect brings incremental value in comparison to other novelties in a course. We created achievement- and socialization-based gamification connected to coursework and practice test. We then measured students’ behavioral engagement and performance in a quasi-experiment. On the one hand, results show ICT students engaged and performed moderately better in a gamified condition than in control over time. On the other hand, BA course results show no difference between gamified and practice test condition and their novelty effect. We conclude an external gamification system yields better results than a classical design but does not exceed practice tests effect.

  • Název v anglickém jazyce

    Gamification tailored for novelty effect in distance learning during COVID-19

  • Popis výsledku anglicky

    The pandemic led to an increase of online teaching tools use. One such tool, which might have helped students to stay engaged despite the distance, is gamification. However, gamification is often criticized due to a novelty effect. Yet, others state novelty is a natural part of gamification. Therefore, we investigated whether gamification novelty effect brings incremental value in comparison to other novelties in a course. We created achievement- and socialization-based gamification connected to coursework and practice test. We then measured students’ behavioral engagement and performance in a quasi-experiment. On the one hand, results show ICT students engaged and performed moderately better in a gamified condition than in control over time. On the other hand, BA course results show no difference between gamified and practice test condition and their novelty effect. We conclude an external gamification system yields better results than a classical design but does not exceed practice tests effect.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in Education

  • ISSN

    2504-284X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    February

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

    000943596400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85149622549